Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen en verkooptransacties van de webshop www.hiphoi.be.
Hip Hoi
Graaf du Parclaan 34
9550 Herzele
BE 0833.834.863
[email protected]
Tel: ++32(0)473 343 860
1. Overeenkomst
Het plaatsen van een bestelling op onze webshop leidt tot de aanvaarding van onze algemene voorwaarden. Hip Hoi behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen voor toekomstige bestellingen. Op lopende overeenkomsten gelden de voorwaarden die van toepassing waren op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst.
Hip Hoi behoudt zich het recht bestellingen te weigeren in volgende gevallen:
- bij het niet voorradig zijn van een product,
- bij overmacht
2. Prijzen en aanbiedingen
Al onze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten (zie volgend punt). De prijs vermeld in de orderbevestiging is de prijs verschuldigd door de klant.
Onze aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt of tot het einde van de respectievelijke promotiecampagne.
Hip Hoi behoudt zich het recht om de prijs van een product te wijzigen op elk moment maar de producten worden steeds gefactureerd op basis van de geldende tarieven op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst.
3. Verzendkosten
Bestellingen worden in België gratis geleverd vanaf 75 euro bestelwaarde. In Nederland worden orders gratis verzonden boven de de 100 euro bestelwaarde. Pakketjes kunnen eveneens gratis afgehaald worden in onze kinderwinkel te Zottegem (Hoogstraat 8, 9620 Zottegem). U kan deze optie aanduiden bij uw bestelling.
- Verzendkost België (Bestelwaarde onder 75 euro):
€ 6,95 pakketpost - Verzendkost Nederland (Bestelwaarde onder 100 euro):
€ 8,00 Pakketpost
4. Verzendingen
De levering van producten zal zo spoedig mogelijk plaatsvinden na betaling van de producten. In de meeste gevallen zal de bestelling geleverd worden binnen 1 à 3 werkdagen na betaling. Voor leveringen te Nederland kan de levertijd iets langer duren. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de klant.
Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot bijkomende verzendkosten. Tenzij anders aangegeven omvatten onze verkoopsprijzen niet het transport en de levering van de goederen bij de klant, deze kosten worden afzonderlijk vermeld.
Hip Hoi heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. Hip Hoi kan niet verantwoordelijk geacht worden voor de beschadiging, diefstal of het verlies van goederen tijdens de verzending via B-post, PostNL of DPD. Wij doen er alles aan om de goederen zo goed en veilig mogelijk te verpakken.
5. Annulatie van de bestelling
Een klant kan, binnen 14 dagen volgend op de dag van de levering , de aankoop van een product annuleren zonder opgave van een motief of zonder betaling van een boete.
Een bestelling kan enkel geannuleerd worden als de geleverde producten in originele ongeopende verpakking worden terugbezorgd binnen de 14 dagen volgend op de dag van levering.
Hip Hoi verbindt zich ertoe binnen de 30 dagen na ontvangst van het product het door de klant betaalde aankoopbedrag van het product (exclusief verzendkosten) terug te betalen op de bankrekening van de klant.
Bij niet-correcte terugzending conform het voorgaande zal Hip Hoi niet gehouden zijn tot betaling van enig bedrag en blijft het product eigendom van de klant. De klant kan het product terug ophalen bij Hip Hoi. Op uitdrukkelijk verzoek van de klant kunnen goederen terug geleverd worden aan huis, weliswaar voor rekening van de klant.
6 . Omruilen
Artikelen aangekocht via de webshop van Hip Hoi kunnen geruild worden binnen een termijn van 14 dagen volgend op de dag van de levering, op voorwaarde dat het product ongebruikt en onbeschadigd is en voorzien is van alle originele labels. Gedragen, vuile, gewassen, beschadigde of herstelde goederen kunnen niet teruggenomen worden.
Wij vragen de klant om ons binnen de 5 werkdagen na levering op de hoogte te brengen van het feit dat u een product wenst te ruilen. De kosten en het risico voor het terugzenden van de producten liggen uitsluitend bij de klant.
Wij behouden ons het recht tot weigering van ruiling voor, indien wij vermoeden dat het product beschadigd werd door de klant, reeds gebruikt is of als de redenen ongegrond zijn. Solden of producten in actie kunnen niet geruild worden.
7. Klachten
Wij stellen alles in het werk om eventuele klachten te verhinderen, te verhelpen en op te lossen. Wij trachten om onze producten zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en te verduidelijken aan de hand van foto's. De kleuren op de foto's kunnen licht afwijken van de echte kleuren. Ruilingen op basis van kleurafwijkingen kunnen wij dan ook niet aanvaarden.
Indien u twijfelt aan een bepaald product of verdere info wenst, kan u ons altijd contacteren voor meer info op [email protected].
Wij controleren onze producten zo goed mogelijk op eventuele fouten of gebreken. Indien er zich eventuele gebreken zouden voordoen aan de artikelen aangeboden op onze website zijn wij hiervoor niet aansprakelijk. We raden de klant aan om hiervoor contact op te nemen met de desbetreffende fabrikant. Gelieve ons steeds op de hoogte te stellen zodat wij toekomstige producten hierop kunnen controleren.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor letsels of schade voortkomend uit gebruik van de producten aangeboden in onze webshop.
8. Garantie en retourneren
Op al onze producten geldt de wettelijke garantie van 2 jaar voor verkoop aan consumenten. Indien een product niet voldoet aan de overeenkomst dient de klant Hip Hoi binnen de 7 dagen volgend op de levering op de hoogte stellen via [email protected].
9. Betaling
Online betalen kan met volgende betaalmiddelen:
- iDEAL
- PayPal
- Visa / American Express / Mastercard
- Bancontact / Mister Cash / Maestro
- Bankoverschrijving
- Sofort Banking
- KBC / Belfius / ING Home Banking
- Klarna achteraf betalen (enkel voor NL)
Betaling per overschrijving
Bij betaling per overschrijving wordt het rekeningnummer en het te betalen bedrag meegedeeld in de email ter bevestiging van de bestelling. De bestelling wordt verstuurd van zodra het verschuldigde bedrag is overgeschreven op de rekening van hiphoi.be. Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de klant direct aan [email protected] gemeld te worden, zodat we het bedrag kunnen corrigeren.
10. Eigendomsvoorbehoud
De geleverde goederen zullen onze eigendom blijven tot de volledige betaling gebeurd is, inclusief alle kosten en lasten, nalatigheidsinteresten en vergoedingen. Bij niet betaling hebben wij het recht de goederen terug te nemen op kosten van de koper.
Geen enkel gegeven of foto’s van onze site mag gekopieerd of gebruikt worden zonder onze uitdrukkelijke toestemming.
11. Toepasselijk recht
Alle bestellingen afgesloten met Hip Hoi worden beheerd door het Belgisch recht. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
12. Privacy
Voor de communicatie met onze klanten en de vlotte afhandeling van bestellingen houden wij een aantal persoonsgegevens bij. Wij verbinden ons ertoe de gegevens van onze klanten nooit door te geven aan derden. U kan op eender welk moment uw persoonsgegevens inkijken, wijzigen of geheel of gedeeltelijk laten schrappen. Dit kan door een email te sturen naar [email protected] met uw vraag tot wijziging of schrapping.